söndag

movits!

Lever dyrt, tjänar för lite
Bakvägen ut, in framtiden
Ljuger för mig själv för jag ser vart det glider
Men lärt mig att blunda och skaffat gardiner
Sover nog längre än jag erkänner
Säljer solstolar men dansar för regnet
Självklart kommer det nån gång längs med vägen
Läget, det var länge sen, snackar vädret
Säger en sak, menar en annan
Rädd för konflikter så gud förbannat
En liten vit, blanda upp det med samma
Sanningar du sa när vi senast har snackat
Känner mig för gammal, ändå liten
Smittad av hybris, tack till publiken
Kommer tillbaka, lägger mig under filten
Framtiden ljus, släck lyset

Den kommer nog i andrahand
Den kommer nog i andrahand
Den kommer nog i andrahand
Sanningen, den kommer nog i andrahand

Ofta borta, ute för mycket
Kommer nog till korta, hemma korta stycken
Självupptagen som en del utav yrket
Upp i sadeln till jag ramlar av (cykeln)
Påverkar psyket, känner stressen
Passar dig om det passar mig är det bättre
Tar du hand om vardagen så tar jag resten
Fram med problemen, bort med intresset
Bygger självförtroende, riv monarkin
Cigg är vad jag har, behöver typ bensin
Ledsen om det verkar som jag inte har tid
Och ljuset slocknar, för lite stearin

Och du känner dig i andrahand
Du känner dig i andrahand
Ja, du känner dig i andrahand
Sorry darling om du känner dig i andrahand

Inga kommentarer: